Monday, February 27, 2012

what you're going to be?

so do you still remember when you are 5 or 6 years old, you are kindergarten kiddo, and your teacher will ask you this thingy "what is your ambition?" "what will you going to be when you are 25 years old?" or maybe something like this "dah besar nanti kamu nak jadi apa?" right? yup the same question until you are at university level.

but not everybody will be like their dream ambition kan? same like me. heheh huahuahua.

korang ingat tak? dulu kecik2 time tadika teacher tanya nak jadi apa, aku tak tau aku nak jadi apa. kawan2 tadika aku semua cakap nak jadi itu la ini la. so aku pon ikut je la kawan, aku nak jadi doctor. konon nye la kan. teacher mesti tanya, kenapa nak jadi doctor? typical answer: nak tolong orang sakit. heheh. kan? bila fikir balik macam tak layak je jadi doctor? aku ni dah la ganas, lasak extreme bagai, kejap lagi tersalah cucuk orang, tak ke mati orang tuh? hehehe.

so bila naik ke primary school cita2 aku dah berubah, boleh pulak berubah2 kan? biasalah zaman kanak2 nokkk. macam la kau tak. hahaha. ha bila primary school aku suka tengok aeroplane, yang terbang2 kat awan tuh. time tuh selalu terfikir ish macam mana la benda yang besar daripada aku boleh terbang, kenapa aku tak boleh? so bila lama2, aku rasa mesti cool kan orang yang bawak kapal terbang tuh? mesti awesome gila la. so aku decide nak jadi pilot pulak. heheh

then cita2 aku dah naik ke stage secondary school pulakkk. heheh berubah lagi weh cita2 aku. haihh. bila dah secondary school aku dah start rabun weh, so aku rasa macam jauh ja cita2 aku nak jadi pilot. orang kata nak jadi pilot tak boleh rabun. so aku padamkan la niat aku nak jadi pilot. ha bila form 4 pulak aku amik science stream, means aku berjinak2 dengan biology physic chemist. hah! dan2 pulak aku minat bio weyh. aku pon tak tau nape. so aku sambung balik niat aku nak jadi doctor weh. heheh.

next, masuk matric pulak, aku dapat sains fizik pulak weh. so aku macam dah runsing apa yang patut aku jadi. terpaksa la aku lupakan doctor. bila dah dapat fizik tau2 la kan jadi ape pulak? cita2 baru weh, engineer. hehehe.
bila dah masuk U pon dapat course engineering, so aku rasa ini lah betul2 cita2 aku weh, ENGINEER. Hopefully aku akan jadi the real engineer weh! AMIN. insyaALLAH. :)